Stwórz profesjonalną siłownię CrossFit w Twoim domu

Stwórz profesjonalną siłownię CrossFit w Twoim domu

Wbrew pozorom, założenie profesjonalnej siłowni CrossFit we własnym domu nie jest zadaniem trudnym. Warto jednak zwrócić uwagę na kilka aspektów, które pozwolą urządzić wybrane pomieszczenie w prawdziwe miejsce do ćwiczeń i poprawy własnej sylwetki. Należy przemyśleć między innymi to, jaki sprzęt umieścimy w domowej siłowni, ile wolnego miejsca potrzebujemy oraz jakie obciążenie wybrać.

Jaki sprzęt wybrać do domowej siłowni CrossFit?

Przede wszystkim najważniejszym pytaniem jest to, gdzie urządzimy domową siłownię. Jeśli ma ona przypominać tę profesjonalną, należy rozpocząć jej budowę od podzielenia na parę kroków. Pierwszy z nich to oczywiście skompletowanie sprzętu. Najlepiej zacząć ten etap od gryfu z obciążeniem. Kolejny krok to zakupienie konstrukcji klatki typu RACK, bramy, którą można zamontować do ściany RACK WALL-MOUNTED, a także stojaki SQUAT STAND. W późniejszym czasie istnieje także możliwość doposażenia siłowni w akcesoria, które znacząco podniosą funkcjonalność klatek.

Jednocześnie warto wspomnieć, że montaż sprzętu jest możliwy bez pomocy innych. Każdy ceniony producent dołącza do niego prostą instrukcję, która posiada także uwagi na temat tego, czy może być montowana do podłoża, czy ściany. Należy jednak pamiętać, że większe konstrukcje lepiej montować z drugą osobą, która będzie w stanie przyczynić się do szybkiego i bezproblemowego montażu siłowni.

Przestrzeń potrzebna do zagospodarowania

Wiele osób, które chcą założyć własną, domową siłownię CrossFit, zastanawia się, ile w rzeczywistości może zająć ona miejsca i jakie pomieszczenie będzie dla nas najlepsze. Wszystko oczywiście jest uzależnione od tego, jaki sprzęt chcemy w niej zamontować. Jeśli będzie to w głównej mierze standardowa klatka RACK o wymiarach 125 na 125 centymetrów, wówczas potrzebna nam będzie przestrzeń wolna o powierzchni około 10 metrów kwadratowych. Wybierając bramę montowaną do ściany z kolei, przestrzeni wolnej potrzebujemy znacznie mniej. Oprócz tego, osoby, które nie mają wystarczająco miejsca w domu, mogą stworzyć siłownię CrossFit w ogrodzie, jednak nie będzie ona już tak profesjonalna.

Obciążenie – jakie wybrać?

Ważne jest to, że obciążenie należy dopasować przede wszystkim do własnych możliwości. Osoby, które dopiero rozpoczynają przygodę z tego typu treningami, powinny zacząć od obciążenia od 40 do około 50 kilogramów. Osoby bardziej zaawansowane powinny zastanowić się nad zakupem zestawu obciążenia, które będzie posiadało wagę od 100 nawet do 150 kilogramów.

 

Bezpieczeństwo przede wszystkim

 

Organizując własną siłownię CrossFit, należy przede wszystkim mieć na uwadze bezpieczeństwo. Jest to sprawa nadrzędna i wybór pomieszczenia pod względem bezpieczeństwa właśnie jest niezwykle ważne. Powierzchnia, na której będziemy ćwiczyć, powinna być stabilna. Idealnym podłożem będzie terakota, bądź drewniana podłoga. Wiele osób inwestuje także w podłogę betonową, bądź w gumową warstwę, to jest tak zwane puzzle o grubości około 10 do 15 centymetrów. Ostatni rodzaj dodatkowo tłumi uderzenia, szczególnie przy spadających hantlach. W ten sposób nie będziemy przeszkadzać innym domownikom oraz współlokatorom w trakcie treningu. Należy również bezwzględnie zwinąć wszelkie dywaniki oraz odłożyć je na bok przed ćwiczeniami.

 

Na bezpieczeństwo przekłada się także odpowiedni strój. Trening powinniśmy odbywać w wygodnych i stabilnych butach, termoaktywnej koszulce oraz spodenkach, które nie będą krępować ruchów. U kobiet najlepiej sprawdzą się leginsy. Warto też przygotować ręcznik do potu. Wilgoć bowiem może znacząco zmniejszyć bezpieczeństwo oraz – co najważniejsze – doprowadzić do kontuzji.

Dlaczego warto stworzyć profesjonalną siłownię CrossFit w domu?

Profesjonalna, domowa siłownia CrossFit z całą pewnością jest doskonałym sposobem na uniknięcie kolejnych wymówek. Tworząc własną salę, można ćwiczyć w każdej chwili i w dowolnym momencie. W takich sytuacjach nie wymyślimy sobie zatem wymówki związanej z brakiem czasu, kiepskim dojazdem na siłownię i tym podobne.